De opgebrande kolen worden gelost in de slakkenkuil. Bij 3 rail een uitdaging om zo’n kuil te maken van de middengeleider/puntcontacten zitten dan in de weg. Hier zijn ze gewoon weggelaten. De locomotief rijdt achteruit over de kuil en stopt. De sleper aan de voorzijde van de locomotief maakt dan nog net contact met de rails.

De Slakkenkuil is zelfbouw. Met de dremel een stuk C-rail gesloopt. En dat met hout en karton een betonnen kuil maken met metalen balken er overheen waar de rails op rust.

De waterkraan zit in de buurt om ook te kunnen blussen als dat nodig is. De kraan is geen zelfbouw.

Afwerking met strooisel om de sintels te verbeelden. En verder moet de verf en poeder uit de makeup-doos het juiste resultaat geven. Een beetje accryl lak suggereert dat de waterkraan is gebruikt.


0 reacties

Geef een reactie

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *